Jiao Bingzhen 焦秉贞 : a noted painter and astronomer
Jiao Bingzhen 焦秉贞 หรือ Chiao Ping-chen (1689-1726)
เป็นคนพื้นเมืองที่ Shandong ผู้ซึ่งเป็ฯจิตกรและนักดาราศาสตร์ ในการวาดรูปของเค้า เป็นที่น่าสนใจมีชื่อเสียง ในราชวงค์ Qing dynasty จิตกรผู้มีวางแนวทางแรงจูงใจทางตะวันตก เค้า ให้ความสำคัญ ท่ามกลางในการวาดรูปคน และสิ่งที่มีขนาดเล็ก ในยุคแรกของ Qing ชาวตะวันตกให้แรงจูงใจในงานศิลปะของเค้าคือ การเผยแสดงของพระเยซูเจ้า และดาราศาสตร์ พวกเข้าเหล่านั้น ยังจูงใจ แสดง ความคิดใหม่ๆๆให้เค้าในด้านศาสนาและดาราศาสตร์
ในจุดบางจุดนั้นเองทำให้ Jiaoเป็น โรมันคาทอลิก และ เป็ฯ ผู้ซึ่งมีลักษณะควรค่าแก่การเป็นแบบอย่างให้กับผู้อื่น และเห็นพระเยซูในตัวเขา กะมีการวิวาทอย่างรุนแรงในสมัยนั้นอะ โน้นปี คศ1689-1726 ที่เรียกว่า The Chinese Rites controversy was a dispute within the Catholic Church from the 1630s to the early 18th century[1] about whether Chinese folk religion rites and offerings to the emperor constituted idolatry or not. Pope Clement XI decided in favor of the Dominicans (who argued that Chinese folk religion and offerings to the emperor were incompatible with Catholicism), which greatly reduced Catholic missionary activity in China.
เค้าทำงานรับใช้ราชวงค์ Qing ในพระราชวัง ความชำนาญในการวาดรูปคนของเค้า ความดึงดูดน่าสนใจของเทคนิคจิตกรชาวต่างชาติ ไม่ว่าแสงและเงา การจัดวาง
Source ://www.chinapage.com/painting/jiaobingzhen/jiao01.html
Court Ladies Jiao BingZhen (Chiao Ping-chen) , Qing Dynasty 1689-1726 National Palace Museum, Taipei Chiao Ping-chen [Jiao BingZhen], a native of Shantung, served in the Directorate of Astronomy at court, where he worked with Europeans. He came in contact with European painting styles, which influenced the rendering of figural and architectural subjects in Ch'ing court art. This album of 8 leaves depicts the leisurely life of court ladies during the four seasons. The architectural elements are rendered with perspective and proportion, adding depth to the scenes. The use of shading for the faces and hands of the ladies clearly shows that Chiao was the first painter under the K'ang-hsi Emperor (r. 1662-1722) to combine the modes of Western and Chinese styles in his works.
Source ://www.chinapage.com/painting/jiaobingzhen/jiao02.html
Court Ladies Jiao BingZhen (Chiao Ping-chen) , Qing Dynasty 1689-1726 Palace Museum, Beijing
Source ://www.chinapage.com/painting/jiaobingzhen/jiao03.html The Beauty of Traditional Chinese Architiecture in Painting Jiao BingZhen (Chiao Ping-chen) , Qing Dynasty 1689-1726 National Palace Museum, Taipei
Source ://www.chinapage.com/painting/jiaobingzhen/jiao04.html Jiao BingZhen (Chiao Ping-chen) Qing Dynasty 1689-1726
Source://www.chinapage.com/painting/jiaobingzhen/jiao05.html Jiao BingZhen (Chiao Ping-chen) Qing Dynasty 1689-1726 Training a Horse on the Northern Frontier
The Cleveland Museum of Art
Source://www.chinapage.com/painting/jiaobingzhen/jiao06.html Jiao BingZhen (Chiao Ping-chen) Qing Dynasty 1689-1726 Taoist Ritual at the Imperial Court Qing dynasty, 1723-1726 Hanging scroll; ink and colors on silk
358 x 157 cm Arthur M Sackler Gallery, Smithsonian Institution, Washington D.C.
Francis Xavier, Ignatius de Loyola, Adam Schall von Bell, and Matteo Ricci Source://www.getty.edu/art/exhibitions/china_paper/kirchner.html Dutch, 1667 Engraved title page in Athanasius Kircher, Toonneel van China... (Amsterdam, 1667/1668) 1382-254 Research Library, The Getty Research Institute
Create Date : 25 กุมภาพันธ์ 2551 |
|
6 comments |
Last Update : 25 กุมภาพันธ์ 2551 11:15:28 น. |
Counter : 1438 Pageviews. |
|
|
|