|
| 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
|
|
|
|
|
ขับทุ้มหลวงพระบาง
ขับทุ้มหลวงพระบางเป็นการแสดงอันเป็นเอกลักษณ์ของชาวลาวหลวงพระบาง แห่งอาณาจักรล้านช้าง ขับทุ้มหลวงพระบางเป็นที่นิยมกันทั่วไป แม้แต่ในราชสำนักหลวงพระบางเองก็ถือว่าเป็นคีตศิลป์ราชสำนัก มีลักษณะเป็นเพลงปฏิพากย์คือร้องโต้ตอบ เกี้ยวพาราสีกันระหว่างชายหญิง ประกอบวงลาวเดิม ที่มีทั้งวงเสพใหญ่และเสพน้อย เครื่องดนตรีหลักที่ใช้ก็คือ ระนาดเอก, ระนาดทุ้ม, ฆ้องวง, ซอ, แคน, กลองสองหน้า ซึ่งสันนิษฐานว่าน่าจะได้รับอิทธิพลจากดนตรีไทยภาคกลาง
ท่อนที่ ๑ (ช.) โอยแก้มเปิ่นเวิ่น ละซู้ของเพิ่น ล่ะอย่าเวิ่นมาเน้อ (เยิกเข้าไป) บ่แม่นซู้ของไผให้เจ้าเวินมาทางพี้ (ตาตีโยนเป็ง) อ้ายนี้หนาตาดำเอยบ่มีคู่ซ้อน (เยิกเข้าไป) ซู้ฮักเพิ่นเอย สินอนแล้งอยู่ผู้เดียว (เยิกเข้าไป) มายาก ลำบากหัวใจอ้ายเด (ผู้บ่าวขี้ไห้) โอนอ มายาก ลำบากจนใจอ้ายเด (ยากแท้ยากวา) โอยากแท้เด หัวอกสิเพไปนำน้อง (ตาตีโยนเป็ง) *เจ้าดอกดอกเอย (ผู้สาวขี้ไห้) เจ้าดอกดอกเอย เอ้อเอย เฮอะเออ เออเอย โอ้เจ้าดอกลังงา นับแต่อ้ายได้เห็นคนมาบ่ผู้งามก็คือเจ้า เฮ้อเออ เฮ้อเฮยเจ้าแก้ม เจ้าแก้ม แก้มอ่อนๆ เจ้าผู้อ่อนสีไพ ก็อย่าได้ไลก็ลืมอ้าย (ตาตีโยนเป็ง)
ท่อนที่ ๒ (ญ.) โอยมักอ้ายเด เสียดายโอยมักอ้ายเด (เยิกเข้าไป) คือมาเสียดายเด โอยบ่ได้โลมมาเป็นซู้ (ตาตีโยนเป็ง) โอ้ยแพงนี่หนา ตาดำเอย อ้ายมีเครือซ้อน (เยิกเข้าไป) คันว่ามีเครือซ้อน น้องขอเข้าผ่าหว่างกลาง (เยิกเข้าไป) มายาก ลำบากอีน้องแท้เด (ยากแท้ยากวา) โอย ซังมายาก มาลำบากอีน้องแท้เด (ยากแท้ยากวา) โอยมาซ้ำแท่นเท โอยอกสิเพบ่ได้นำอ้าย (ตาตีโยนเป็ง) *เจ้าดอกดอกเอย (โอ๋ยบ่าวขี้ให้) เจ้าดอก ดอกเอย เฮ้อเอย เฮอะเอย เอ้อเอย โอ้เจ้าดอกปากไว เหลียวเห็นอ้ายมาแต่ไกลๆ มาเจ็บมาไข้หัวใจเฮ้อน้อง เอ้อเอย เฮ้อเอย เจ้าแก้ม เจ้าแก้มอ่อนๆ เจ้าผู้อ่อนสีไพ อย่าได้ไลก็ลืมนาน้อง (ตาตีโยนเป็ง)
ท่อนที่ ๓ (ช.) โอมักเจ้าเด เสียดายบ่ได้เจ้าเด (เยิกเข้าไป) โอยมักพอตาย แม่นอ้ายเสียดายกะบ่ให้ (ตาตีโยนเป็ง) เจ้าผู้มีตาดำเอย นี้แม่นไผแล้ว (เยิกเข้าไป) สังบ่ฟัง ว่าเด้อให้น้องแม่นข้างกาย ก็เอาท่อเดนอน้องเอย (ตาตีโยนเป็ง) อ้ายนี้นา ตาดำเอย อ้ายมีแต่คั่ง (เยิกเข้าไป) ซู้ฮักเพิ่นเอย เครือสิเกี้ยวอ้ายก็บ่มี (เยิกเข้าไป) ล้ำเลิศ ฟ่าวเปิด ฟ่าวซังเทื่อเด้อ (เยิกเข้าไป) โอว่าล้ำเลิศอย่าฟ่าวเปิด ฟ่าวซังอ้ายเด้อ (เยิกเข้าไป) หลอนบุญเคย สิได้ซาเลยอยู่เฮือนนำน้อง (ตาตีโยนเป็ง) *เจ้าดอกดอกเอย (ผู้บ่าวขี้ไห้) เจ้าดอกดอกเอย เฮ้อเอย เฮอะเอย เอ้อเอย โอ้เจ้าดอกหมากไฟ เห็นน้องมาแต่ไกลๆ ล่ะมาเสียพระทัย หัวใจอ้ายเอย เอ้อเอย เฮ้อเอย เจ้าแก้มอ่อนๆ เจ้าผู้อ่อนสีไพ อย่าได้ไลก็ลืมอ้าย (ตาตีโยนเป็ง)
ท่อนที่ ๔ โอยแก้มป่อยล่อย ส้มป่อยโอยส้มป่อยเอย (เยิกเข้าไป) โอว่าสมแก้มกา ซู้อ้ายสั่งมาให้เมือบ้าน (ตาตีโยนเป็ง) โอยแพงนี่หนา ตาดำเอย อ้ายมีสองซ้อน (เยิกเข้าไป) คันว่ามีสองซ้อน กะขอเข้าผ่าหว่างกลาง (เยิกเข้าไป) ลอยซอย เป็นน้อยของอ้ายได้บ่ (ยากแท้ยากวา) โอยนอลอยซอย ขอเป็นเป็นน้อยอ้ายได้บ่ (ยากแท้ยากวา) โอยมาซายน้อง เพิ่นฮักห่อกันก็มาแล้ว (ตาตีโยนเป็ง) *เจ้าดอกดอกเอย (ผู้สาวขี้ไห้) เจ้าดอกดอกเอย เฮ้อเอย เฮอะเอย เอ้อเอย โอ้เจ้าดอกหมากนาว บ่ได้อ้ายโอยยามเป็นบ่าว โอ้ยน้องสิเอาเมื่อตอนเป็นฮ้าง เอ้อเอย เฮ้อเอย เจ้าแก้ม เจ้าแก้ม แก้มอ่อนๆ คันว่าอ่อนสีไค อย่าได้ไลก็ลืมเฮอน้อง
Create Date : 23 กรกฎาคม 2553 |
|
9 comments |
Last Update : 23 กรกฎาคม 2553 3:19:03 น. |
Counter : 13757 Pageviews. |
|
|
|
|
| |
โดย: เขียวค้อม IP: 202.28.78.81 4 พฤศจิกายน 2553 13:46:06 น. |
|
|
|
| |
โดย: สปัญญ์นา IP: 171.100.164.88 21 เมษายน 2556 10:57:02 น. |
|
|
|
| |
โดย: เจ้าวงสุละสัก IP: 1.47.7.34 13 เมษายน 2558 21:41:11 น. |
|
|
|
| |
โดย: บ่าวหลวงพะบาง IP: 49.237.133.200 4 กุมภาพันธ์ 2559 0:06:58 น. |
|
|
|
| |
โดย: ลาวเมืองไทย IP: 134.236.8.170 27 กรกฎาคม 2559 8:15:17 น. |
|
|
|
| |
โดย: ลาวเมืองไทย IP: 134.236.8.170 27 กรกฎาคม 2559 8:15:27 น. |
|
|
|
| |
โดย: ลาวเมืองไทย IP: 134.236.8.170 27 กรกฎาคม 2559 8:15:53 น. |
|
|
|
| |
โดย: ธนกฤต IP: 27.55.85.46 9 พฤศจิกายน 2562 18:45:40 น. |
|
|
|
| |
โดย: จันทรัตน์ IP: 1.10.247.99 2 กรกฎาคม 2563 16:47:21 น. |
|
|
|
|
|
|
|
น่าชื่นชมจังครับมีคนคัดลอกมาเป็นข้อความได้ด่วยอะ
อันที่จิงผมว่า ขับทุ่ม เป็นการละเล่นพื้นบ้านมากกว่าครับไม่ใช่ของราชสำนักทีเดียวหรอกครับ ของราชสำนักจริงๆจะเป็นฟ้อนนางแก้ว พะลักพะราม ฯ มากกว่านะครับ.