หลังจากที่ Los Campesinos! วงดนตรีสัญชาติเวลล์ เปิดตัวด้วยอัลบั้มสุดฮิต Hold On Now, Youngster... (ที่มีเพลงแนะนำอย่าง Death to Los Campesinos!, Don't Tell Me to Do the Math(s), This Is How You Spell "HAHAHA", Sweet Dreams Sweet Cheeks และแน่นอน...You! Me! Dancing!) ในช่วงครึ่งปีแรก ข่าวดี... พวกเขากลับมาแล้วในรอบที่ไม่ถึงครึ่งปี ด้วยอัลบั้มที่สอง.... ไม่สิ อัลบั้มเสริมของชุดแรก (เป็นยังไงนั้น ไปอ่านคำอธิบายได้ในบทสัมภาษณ์ข้างล่าง)
คุณมีเขียนเพลงที่ชื่อ "My Year In Lists" คิดจะทำรายชื่ออัลบั้มที่คุณชื่นชอบที่สุด ทั้งที่นักข่าวไม่ถามคุณบ้างหรือเปล่า คงจะไม่ครับ คือตัวเองก็คงมีอัลบั้มโปรดในใจอยู่แล้ว แต่คงจะไม่นำมาบอกใครอย่างแน่นอน ผมคงรู้สึกกลัวว่าจะลืมใส่บางอัลบั้มละมั้ง คือผมเป็นคนที่มีความกลัวอยู่ตลอดเวลา เช่นเมื่อทำอะไรลงไปแล้ว ผมก็มักจะมาคิดในภายหลังว่า "เมื่อกี้เราทำบ้าอะไรไปว่ะ"
แล้วคุณเคยคิดแบบนั้นเวลาเขียนเพลงบ้างไหม แน่นอนครับ มีบางเพลงในอัลบั้ม Hold On Now, Youngster ที่ผมรู้สึกอายมาก ผมไม่คิดว่าวงดนตรีทุกวงจะต้องชอบเพลงทุกเพลงที่พวกเขาเชียนขึ้นมาหรอก และผมคิดว่ามันเป็นเรื่องที่เหลือเชื่อเกินไป คือมันต้องมีบางเพลงที่พวกเขาเกลียดบ้างสิ เช่นเพลงหนึ่งในอัลบั้มเราอย่าง "We Throw Parties, You Throw Knives," คือผมรู้สึกอายสุดๆไปเลย ผมไม่ชอบเนื้อหาของเพลงเลยแม้แต่นิดเดียว แต่ถ้าเกิดผมชอบมัน และยังชอบมันต่อไปเรื่อยๆอีกสองปีข้างหน้า ก็แสดงว่าผมก็คงยังเป็นคนๆเดิมที่ไม่เคยเปลี่ยนแปลง และนั้นก็คงเป็นเรื่องที่แย่เอามากๆเลยน่ะ ผมว่า...
แสดงว่าทุกเพลงที่คุณแต่งขึ้นมานั้น อิงจากเรื่องจริงหมดเลยงั้นเหรอ ใช่ ถึงแม้ Hold On Now, Youngster อาจจะไม่ซะทั้งหมด แต่ทุกเรื่องราวที่เกิดขึ้นกับผม ก็อยู่ในอัลบั้ม We Are Beautiful, We Are Doomed หมดแล้ว ซึ่งมันก็เป็นเรื่องจริงที่น่าเศร้าเสียด้วย
เพลงของพวกคุณมีความสดใสแบบวัยรุ่นมาก คุณคิดว่า Los Campesinos! จะอยู่ไปได้อีกนานแค่ไหน ผมคิดว่าเมื่อใดที่ Los Campesinos! ต้องหยุดทำงานเพลง มันจะไม่ได้เกิดจากการที่เราหมดไอเดียหรือการสร้างสรรค์ ทอม (หนึ่งในสมาชิกของวง) ก็เป็นนักแต่งเพลง และผมก็คิดว่าเขาเป็นนักแต่งเพลงที่มีพรสวรรค์มาก ตอนนี้พวกเรากำลังทำงานตัวใหม่อยู่ ซึ่งผมก็รู้สึกตื่นเต้นกับมันมาก ผมคิดว่า Hold On Now, Youngster ฟังดูสดใสกว่า We Are Beautiful, We Are Doomed พอสมควร เพราะว่าเพลงส่วนใหญ่ใน Hold On นั้นถูกเขียนไว้เมื่อสองปีที่แล้ว
พวกเรายิ่งกว่ารู้ตัวว่า Los Campesinos! คงจะไม่ยั่งยืนตลอดไปหรอก และผมก็คิดว่านั้นเป็นเหตุที่ทำให้พวกเราปล่อยงานเพลงออกมาให้เร็วที่สุดเท่าที่จะทำได้ และพยายามสนุกไปกับมันขณะที่มันยังคงทำได้อยู่ Los Campesinos! จะหยุดทำงานเพลงก็ต่อเมื่อ Los Campesinos! ไม่มีความสนุกหลงเหลืออยู่ ผมไม่อยากจะเป็นอย่างวงดนตรีที่ข้ามน้ำข้ามทะเลไปไกลๆ เพื่อไปเล่นให้กับคนที่ไม่สนใจฟังเราอีกต่อไปแล้ว ซึ่งนั้นก็เป็นส่วนหนึ่งของไอเดียในการทำ We Are Beautiful, We Are Doomed ขึ้นมา
มีท่อนหนึ่งในเพลงชื่ออัลบั้ม ที่ร้องว่า "We kid ourselves there's future in the fucking / But there is no fucking future" ซึ่งฟังดูแล้วดิบและจริงใจมาก ใช่ ช่วงที่เราออกทัวร์ยุโรป การได้ร้องท่อนนั้นเป็นช่วงเวลาที่ผมชอบมากที่สุด ขนาดที่เราแสดงคอนเสิร์ตในอิตาลี ผู้คนก็สามารถร้องตามและเข้าใจว่าหมายถึงอะไร ผมคิดว่าความดุดันของท่อนนี้เป็นภาษาสากล ผมคิดว่ามันสามารถสื่อไปได้ในทุกๆภาษา มันเป็นเรื่องน่าดีใจที่เห็นกำปั้นชูขึ้นไปบนอากาศ และผู้ชายที่ถูกปฎิเสธอย่างไม่มีเยื่อใยคนนั้นก็อาจคิดในใจว่า "ใช่เลย! ฉันรู้ดีว่าความรู้สึกนี้มันเป็นอย่างไร"
The beats yeah, they were coming out the speakers and rewinding up, straight in your sneakers and I'm dancing like every song who spends his bizzle like all my dance heros would if they existed.
And it's sad that you think that we're all just sceensters and even if we were its not the senior thinking of, to taking props from like these boy band fashions, all crop tops and testosterone passion.
If there's one thing that I could never confess, it's that I can't dance or sing or step.
It's you. It's me. And there's dancing! (x2)
Not sure if you mind if I dance with you but right now I don't think you care about anything. And oh if only there were clothes on the floor, I'd feel for certain I was bedroom dancing. And it's all flaming limbs at the front line. Every single one of us is twisted by design and dispatches from the back of mind, just as long as were here everything is alright.
If there's one thing that I could never confess, it's that I can't dance or sing or step.
It's you. It's me. And there's dancing! (x2)
If there's one thing that I could never confess, it's that I can't dance or sing or step. (x 2)
You've been broken down I go (War economy) Father f?hrer, don't be mad at me Peasant child, you're into botany Splitting necks and calling the dichotomy "BEWARE" the sign on the door suggests - I'm better off with artificial intelligence
I invented you (I invented you) AND I WILL DESTROY YOU.
If you catch me with my hands in the till I promise, sugar, I wasn't trying to steal I'm just swimming in copper To smell and pretend Like a robot!
Well, if a leopard doesn't change it's spots You can't change my perceptions just from dots to dots I swap the bruising for a bumping sensation I'll be ctrl-alt-deleting your face with no reservations I will stop flighting once your circuit board's igniting Singing, "I'm NOT FINISHED, I'm NOT FINISHED! No!"
Mistaking cables for veins can be quite misleading, Friction sparks the metal made it look like bleeding
If you catch me with my hands in the till I promise, sugar, I wasn't trying to steal I'm just swimming in copper To smell and pretend Like a robot!
The International Tweexcore Underground - Los Campesinos! (MV)
I bet you twenty pounds if you knew ten years ago how pretty you'd turn out then you'd never have gotten your ears pierced, but I never got my ears pierced and look how I turned out,
and the last time that you tried listening to music, and reading fiction at the same time, you never finished the chapter, but you finished the song with your chin on your knees like you belong
and i never cared about Henry Rollins
Amelia Fletcher never meant anything to me
but the International Tweexcore Underground, will save us all
Getting the laptop fixed by a professional doesn't make me a pawn and
stamping harder on your FX pedal, won't make you feel any better any more
oh you said "we've gotta bite the hand that feeds" but I was sucking seductively on the fingertips of a civil servant,
said "how you gonna bring the state down when you're propping it up?
with daytime radio
and skimmed milk and soppy bows
just 'cause you're scared to be alone"
and I never cared about Ian MacKaye
Calvin Johnson never meant anything to me
but the International Tweexcore Underground, will save us all
Ooh, this city is run by fucking pigs, and though you say you're my friend, you're not, you're one of them.
and i never cared about...whatever
Sarah Records never meant anything to me
but the International Tweexcore Underground, will save us all
วงที่แปะในบล็อกชื่อ forgot your case เล่นโพสต์ร็อกครับ ขอเชียร์ให้หามาลิ้มลองเน้อ เป็นหน้าม้าสุดฤทธิ์ https://www.bloggang.com/viewdiary.php?id=thankyou&month=11-2008&date=17&group=6&gblog=42
ผมหาแหล่งโหลด los ชุดใหม่ได้แล้วล่ะครับ แต่เน็ตที่ทำงานมันอืดมากวันนี้ เลยยังปฎิบัติการ (เถื่อน) ไม่สำเร็จ อยากฟังมากกกกกกกก
ได้ดู The Orphanage แล้ว ชอบมากๆ บทสรุปตอนจบมันอาจจะไม่ช็อคเท่า The Other หรือ The Sixth Sense แต่ผมว่ามันก็ซึ้งในแบบที่ควรจะเป็นดี (ชอบฉากเล่นซ่อนหาจัง หลอนโคตร)
ผลการทลายกองดีวีดีเป็นที่น่าอับอายมากครับ เหตุเพราะมัวแต่ไปติดแหงกกับซีรี่ยส์ Grey's anatomy เลยดูหนังเรื่องได้นิดเดียว แถมหนังที่เลือกดูก็เป็นประเภท Death Race, Dance of The Dead อีกต่างหาก (อ้อ แต่ผมได้ดู BitterSweet แล้วนะ ชอบครึ่งไม่ชอบครึ่ง) ไว้จะอัพบล็อคเรื่องนี้ยาวๆอีกครั้ง
ไฮโซมากได้มือปืนรับจ้างจาก nine inch nails (ตอนนี้หายไปไหนแล้ว...) แต่ให้ไฮไซสุดๆน่าจะเอาเดฟ นาวาโรนะ ถ้ารายนั้นไม่เบื่องานรับจ้างซะก่อน คุ้นๆว่าน่าจะเคยร่วมงานกันมาแล้วบ้างมั้ง เฮ้อ.. six degrees of dave navarro
You could have brain tumor by watching this contaminated turd. Nothing in Gentlemen Broncos pays off, it’s incoherent mess, and chock-full of incredibly annoying characters. You will not only loath this movie, but it also makes you want to punch someone who responsible for this abomination in the face.
BloodyMonday Rating:
Fantastic Mr. Fox (2009)
Imagine if Akira got Live-Action treatment by... say Alfonso Cuarón, you know how awesome it might be? That’s what happened to "Fantastic Mr. Fox". Wes Anderson's auteur perfectly captured the quirkiness and blissful tone of the material. Its stop-motion technique might be a little crude and... somewhat unsophisticated, but that's the charm of it. You’ll feel like pop-up book unveiled before your eyes. This is an exceptional animation of the year.
Up in the Air is a blockbuster movie for people who think blockbuster movies are dumb, as it chock full of brilliantly written dialogue, and acting showcase for three talented actors (especially star-making turn by Anna Kendrick). But in the end, there's little to love, not so much story to chew on (plus disappointing third act), and no real connection to the meaning of human interaction as it intended to be.
BloodyMonday Rating:
I Love You, Beth Cooper (2009)
Cliché-ridden plot about a bunch of annoying characters get together in one idiotic circumstance, "I Love You, Beth Cooper" is shameless exploitation & biggest insult to 80s teen flicks. It's like memorizing magic trick from internet, hoping to perform like David Copperfield. Neither sense of wonder nor magic flare happens here. Only good thing is, it makes me wanna cleanse my soul with genuine 80s teen movie night marathon.
BloodyMonday Rating:
Everybody's Fine (2009)
Meh. The movie serious lack of originality & characters development. Only Robert De Niro comes out fine in this schmaltzy, "Lifetime" movie-of-the-week plot.
BloodyMonday Rating:
Paper Heart (2009)
Twee delight... That's only two words I can think of right now.
BloodyMonday Rating:
Adam (2009)
A perfect companion to Mary & Max (one of the best animation of 2009), Adam is star-crossed love story (pun intended) between Adam, Asperger's Syndrome bearer, and Beth, free spirit woman. The picture wouldn’t be this intimate without stunning performance by Hugh Dancy. On the other hand, the lack of depth on why Beth would love someone like Adam, preventing me from wholeheartedly embraces her choice in the end (which is nice & perfect but requires a leap of faith). Otherwise, this is touching romantic film, which putting its feet firmly on the ground, making the world full of hope and seems nicer place to live.
BloodyMonday Rating:
The Invention of Lying (2009)
Expected to be like “Click” or “Yes Man”, where high-concept plot turned into endless gags, with moral lesson (forcefully) shoving down your throat. But "The Invention of Lying" is thinking man’s film. The whole concept is not seeing how first lying man exploits the ability. But it's about him finding the way not to lie, in order to find genuine happiness. Great stuff.
BloodyMonday Rating:
Give ‘Em Hell Malone (2009)
This is one damn frustrating experience. It’s like watching an infant trying to stand up and walk. They would take a few steps then fall their asses. In fact, kiddie film like “Bugsy Malone” has done better job paying a tribute to film noir than this borefest.
BloodyMonday Rating:
Zombieland (2009)
ถ้าอังกฤษมีหนังซอมบี้ฮาแตกอย่าง Shaun of the Dead แล้ว ทำไมอเมริกาจะมีบ้างไม่ได้... Zombieland คือการผสมผสานระหว่างบรรดาหนังซอมบี้เก่าๆ เข้ากับทัศนคติของคนสร้างที่อาจดูหนังแนวนี้มากเกินความจำเป็น จนสามารถสร้างหนังซอมบี้ที่เข้าใจสิ่งที่ตัวเองเป็น และเล่นสนุกไปกับกฏพื้นฐานของซอมบี้ได้อย่างเต็มที่ ทั้งนี้ทั้งนั้นต้องยกความดีให้สี่นักแสดงนำ โดยเฉพาะ วู้ดดี้ ฮาเรลสัน (เขาเกิดมาเพื่อบทนี้) ที่ช่วยกันสร้างมนต์เสน่ห์ ให้กับการเดินทางในโลกไร้มนุษย์ได้อย่างเต็มที่
หนังมีไอเดียกิ๊บเก๋ ทำออกมาได้สนุกสนานสไตล์ซิตคอมอังกฤษ โดยเฉพาะการนำกฏเหล็กต่างๆจากหนังที่เกี่ยวกับการท่องเวลา (ดูเหมือนว่า Back to the Future จะเป็นแรงบรรดาลใจหลัก) มาปู้ยี้ปู้ยำอย่างเมามัน ถึงแม้ว่าตลอดเวลาการรับชมจะให้ความรู้สึก เหมือนตัวเองกำลังดูซีรี่ย์ทางโทรทัศน์ แต่มันก็คือตอนที่ฮาที่สุดของซีซั่น แถมเอฟเฟ็คที่ใช้ก็มีคุณภาพจนคาดไม่ถึง
BloodyMonday Rating:
Looking for Eric (2009)
มีความรู้สึกว่าหนังเรื่องนี้มองโลกในแง่ดีเกินบรรยากาศโดยรวม จริงอยู่ว่าทุกสิ่งทุกอย่างที่ลงเอยด้วยดีในตอนสุดท้ายนั้น สามารถสร้างความสุขและรอยยิ้มให้กับคนดู แต่จากสถานการณ์ในเรื่องและบริบทที่เกิดขึ้นก่อนหน้านี้ มันยากที่จะทำใจเชื่อในสิ่งที่เห็น โดยเฉพาะพล็อตรองเกี่ยวกับปืน ซึ่งถ้าถูกตัดออกไปและหนังยังดำเนินเรื่องอย่างที่เป็นอยู่ Looking for Eric ก็น่าจะเป็นหนังฟีลกู้ดที่อบอุ่นที่สุดเรื่องหนึ่งของปีเลยทีเดียว
The beats yeah, they were coming out the speakers and rewinding up, straight in your sneakers and I'm dancing like every song who spends his bizzle like all my dance heros would if they existed.
And it's sad that you think that we're all just sceensters and even if we were its not the senior thinking of, to taking props from like these boy band fashions, all crop tops and testosterone passion.
If there's one thing that I could never confess, it's that I can't dance or sing or step.
It's you. It's me. And there's dancing! (x2)
Not sure if you mind if I dance with you but right now I don't think you care about anything. And oh if only there were clothes on the floor, I'd feel for certain I was bedroom dancing. And it's all flaming limbs at the front line. Every single one of us is twisted by design and dispatches from the back of mind, just as long as were here everything is alright.
If there's one thing that I could never confess, it's that I can't dance or sing or step.
It's you. It's me. And there's dancing! (x2)
If there's one thing that I could never confess, it's that I can't dance or sing or step. (x 2)